REMEMBER THE SAME OLD SCENE

dilluns, 3 de setembre del 2007

I a ells qui els controla?


Sóc usuari de bicing. Em sembla una forma de transport sana. Sé que perquè puguin conviure peatons, cotxes i ciclistes s'han de posar normes i les accepto.
Fa poc va sortir l'ordenança municipal en la que es considera la bici com un vehicle (ha de respectar els semàfors, no pot pujar per les voreres si no són més amples de 6 metres, etc..). Em sembla molt bé, perquè hi ha molts ciclistes que són suicides (al igual que motoristes, automovilistes i peatons. A tot arreu hi ha de tot).
Però quina va ser la meva sorpresa quan la setmana passada anava jo amb bici per un carril destinat a aquestes. Vaig parar-me en un semàfor en vermell... i tot de sobte dos guàrdies urbans en bicicleta (rotllo "vigilantes de la playa", molt guapos i caches) van passar olímpicament de la llumeta vermella. Em vaig quedar a quadres! Però, encara no acaba aquí la cosa. Només passar-se el semàfor en més que vermell (burdeos diria jo), tomben pel proper carrer a la dreta i s'enfilen a la vorera! Una vorera petita d'un carrer petit de l'eixample. Al·lucinant.
Em vaig sentir molt decebut. Sé que no tots el guàrdies urban són així. Conec amics i amigues que tenen familiars que ho són i que fan molt bé la seva feina, però.... quina imatge em van donar!
També he de reconèixer que aquest mateix semàfor un altra ciclista se'l va passar en vermell. Només jo vaig fer el "primo".
Però prefereixo fer el "primo" que no anar amb un mitjà de transport molt més ràpid i preferent que s'anomena ambulància.

8 comentaris:

Anna ha dit...

Jo tinc moltes ganes de ser del bicing però veig a tanta gent que l'utilitza malament que m'esgarrifo.
Això del bicing és una bona idea però esta ple de gent que no sap utilitzar-ho. És una llàstima.

´´ ha dit...

dos cosas :

En la ordenanza pone que las bicis han de tener una luz delante y una detras , tendrian que adecuar las del bicing o cada uno tendra que llevar dos linternas en el bolsillo para cuando pille la bici .

En ocasiones voy caminando y al cruzar una calle veo alguna pareja que estan con el hijo y le enseñana que no se pude pasar con el semaforo de peaton en rojo , no pasa nadie , tipico domingo por la mañana y ya me ves a mi esperando que el semaforo se ponga verde , para que el niño no se piense que los padres le engañan . En esos momentos si que me siento pardillo .

Montse ha dit...

Avegades fer el que es correcte ens fa sentir així, a mi m'ha passat moltes vegades, i si la imatge dels guardies fent aquestes infraccions es nefasta, però hay de todo en la viña del señor.
Ah, en quan al comptador me'l va posar el Salva, ja li diré que faci un post i t'ho expliqui.
De totes maneres a BCN, passa de tot, motos entre cotxes, biciletes, peatons i els cotxes que no paren de pitar, jo vaig treballar 3 anys a via laietana, i només sortir del metro em posava a cent per hora, m'agrada més la tranquilitat del poble, tot sembla anar més a poc a poc.

Bruguers ha dit...

Trobo genial fomentar la bicicleta com mitjà de transport ara bé, la meva filla (veig que ha escrit la primera) es mor de ganes d'utilitzar el "bicing" i jo que no l'utilitzi. Em fan por els cotxes, motos, busos, taxistes, ella mateixa... i el més fàcil és que llogui una bici i que quan vulgui deixar-la el "parquing" estigui complet. Ho estic veient cada dia en els llocs més habituals i ho subsanen o morirà d'èxit.

Lucía Solís ha dit...

Qui era que dèia que les normes estan per a saltar-se-les? No, no trobo bé que la guàrdia urbana ho faci però és ben cert que, com tothom, es passen algun semàfor quan no ve cap cotxe...
Bruguers, el problema del bicing és que al mes de juliol ja tenien el nombre de persones inscrites que esperaven pel desembre. Clar, només s'havia fet la implantació de la primera fase i restava la creació de les estacions que s'havien d'obrir entre juliol i setembre. Aquest desajust ha provocat aquests problemes. Jo també sóc usuària del bicing i, encara, no he tingut cap problema.

Salva ha dit...

Als cossos i forces de seguretat tenin de tot "como en botiga". Jo com policia nomès pug dir-te que les conductes d' uns pocs desprestigiem a tot el col·lectiu i la gent el que diu és que la policia ha fet això o això altre.
A una altre cosa.
Per col·locar un contador has d' anar a la pàgina Histats.com, tries el que t' agradi i copies el códic. Despres ves al teu blog a "añadir elemento de página", clikes a HTML/Javascript i enganxes el códic.

FRANCESC CAYETANO ha dit...

Tens raó Salva, per uns pocs es despretigia tot el cos... I això de la guàrdia urbana em sap molt de greu, però ho havia de denunciar.
Gràcies per explicar-me lo del comptador. A veure si el provo

LA CURA ha dit...

Me alegro de encontar a alguien que le guste montar en bici! y además en ciudad! Soy un ciclista desde niño y de cierto nivel (rollo Mountain Bike con suspensión, pedal automático etc..). Amo el ciclismo como mi primer y casi único deporte, la libertad que te da es única, la sensación que s etiene yendo en bici no se tien ni con una moto ni con un coche. La ordenanza me aprece muy estúpida en algunos aspectos... Los ciclistas que quieren ayudar al cuidado medioambiental y a no potenciar el caos circulatorio, les imponen medidas y restricciones sin lógica. Afortunadamente en almontaña puedo disfrutar de mi SCOTT con tranquilidad.....VIVA LA BICI!!